•                                      


    ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ                           

        ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                               

     

    Ιωάννινα, 06.03.2012    

     

     

    Αποφάσεις για τη λειτουργία των καταστημάτων

    Σειρά αποφάσεων για την εύρυθμη λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος ελήφθη ύστερα από δύο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο γραφείο του Δημάρχου Ιωαννίνων Φίλιππα Φίλιου. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο το οποίο οφείλουν να σέβονται οι ιδιοκτήτες τους προκειμένου αφενός μεν να μην είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο των προστίμων και αφετέρου να συμβάλουν ώστε η εικόνα της πόλης να μην προσβάλλεται από δράσεις και ενέργειες.

    Στις συσκέψεις μετείχαν οι συναρμόδιοι αντιδήμαρχοι, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας, η Διεύθυνση του Αστυνομικού Τμήματος Ιωαννίνων, ενώ στην δεύτερη που ακολούθησε μετείχε και αντιπροσωπεία του Σωματείου Ιδιοκτητών Καφέ μπαρ και συναφών επαγγελμάτων.

    Οι αποφάσεις που ελήφθησαν συνοψίζονται ως εξής:

    -         Η Δημοτική Αρχή προχωρά στην μείωση του τέλους από 5% που είναι σήμερα σε 0,5% για τα καταστήματα που χρησιμοποιούν μέχρι τρία μουσικά όργανα και δεν περιλαμβάνονται στην κατηγορία των κέντρων διασκέδασης.

    -         Απαλήφθηκαν διοικητικές ποινές που με βάση τα σημερινά δεδομένα κρίθηκαν υπερβολικές.

    -         Κρίθηκε ως ιδιαίτερα πετυχημένη η Κανονιστική Απόφαση για το ωράριο της μουσικής, καθώς έδωσε μεγάλη ανάσα στους καταστηματάρχες, ελαχιστοποίησε τις παραβάσεις και τις ποινές.

    -         Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου. Οι έλεγχοι που έγιναν με βάση τις ισχύουσες διατάξεις απέδωσαν αποτελέσματα. Συγκεκριμένα διαπιστώθηκαν 73 παραβάσεις σε περισσότερους διακόσιους ελέγχους που έγιναν. Η Δημοτική Αρχή απευθύνει έκκληση στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων να ασκήσουν και οι ίδιοι μία πολιτική κατά του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα μέχρι την έναρξη της θερινής περιόδου.

    -         Σχετικά με τις άδειες μουσικής, θα χορηγούνται από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, με τριετή διάρκεια και με υποχρέωση των ιδιοκτητών καταστημάτων να προχωρούν στην επικαιροποίησή της στην αρχή κάθε έτους και να καταβάλλουν τις υποχρεώσεις τους στην ΑΕΠΙ.

    -         Όλα τα καταστήματα παρασκευής τροφίμων είναι υποχρεωμένα να τοποθετήσουν και να χρησιμοποιούν λιποσυλλέκτες. Πρόκειται για όρο που περιλαμβάνεται στην άδεια λειτουργίας και από την 1η Μαίου θα ελέγχεται αυστηρά. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν παραβάσεις θα αφαιρούνται οι άδειες λειτουργίας.

    -         Σχετικά με τα τραπεζοκαθίσματα, όλοι οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να προσέλθουν στην αρμόδια υπηρεσία ώστε να ρυθμίσουν χρέη προηγούμενων ετών. Συνάμα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση για την χρήση κοινόχρηστων χώρων το 2012.

    Η Δημοτική Αρχή, στο βαθμό που οι επιχειρήσεις θα ανταποκριθούν στην καταβολή οφειλών και στη νόμιμη αδειοδότηση για το 2012 θα εξετάσει με πραγματικό ενδιαφέρον την μείωση του τέλους χρήσης κοινόχρηστων χώρων.

    Για τις παλιές οφειλές πρέπει να καταβάλουν το 30% του ποσού και για το υπόλοιπο μπορεί να καταβληθεί σε δέκα δόσεις.

    Για το 2012, καταβάλλεται το 20% με την έκδοση της άδειας και το υπόλοιπο καταμερίζεται σε πέντε ισόποσες δόσεις ως τα τέλη Αυγούστου.

    -         Σημειώνεται ότι κάθε κατάληψη χωρίς άδεια, κάθε κατασκευή σε κοινόχρηστο χώρο και κάθε χρήση χωρίς την απαιτούμενη αδειοδότηση ή παραβίαση των όρων της άδειας λειτουργίας επισείει αυστηρό πρόστιμο αλλά και ποινικές ευθύνες.

    -         Συμφωνήθηκε ότι οι υπηρεσίες του Δήμου και της Ελληνικής Αστυνομίας θα δώσουν περιθώριο λίγων ημερών –μέχρι τις 20 Μαρτίου- ώστε να τακτοποιήσουν όλοι τις εκκρεμότητες που έχουν.

    Στο διάστημα αυτό θα γίνονται αυστηρές συστάσεις, εκτός βέβαια από τις περιπτώσεις κραυγαλέων περιπτώσεων παρανομίας, όπως είναι για παράδειγμα η στέρηση άδειας λειτουργίας.

    Από την Δημοτική Αστυνομία, το Αστυνομικό Τμήμα Ιωαννίνων και τις συναρμόδιες υπηρεσίες, ξεκινά για πρώτη φορά, καταγραφή όλων των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν. Έτσι θα δημιουργηθεί βάση δεδομένων η οποία θα είναι στη διάθεση όλων των υπηρεσιών.

    Η Δημοτική Αρχή απευθύνει έκκληση καλής συνεργασίας προς όλους τους ιδιοκτήτες καταστημάτων και ζητά τη συμμόρφωσή τους με την κείμενη νομοθεσία.

    Έτσι θα μειωθούν οι τριβές με τις αρχές, θα διασφαλιστεί η καλή λειτουργία της πόλης και η τάξη και οι πολίτες θα μπορούν να απολαμβάνουν τους κοινόχρηστους χώρους, όπως πεζοδρόμια και πλατείες.

    Για τις περιπτώσεις όπου υπήρξαν οξείες αντιπαραθέσεις κατά το παρελθόν, θα πραγματοποιηθούν αυτοψίες των αρμόδιων υπηρεσιών ώστε να οριοθετηθούν επ’ ακριβώς οι χώροι που θα παραχωρούνται στα καταστήματα.  

     
            αριθμός επισκεπτών