Πολιτισμός

"φωτογραφία"

       «Δρόμοι» παλιοί

 Έκθεση φωτογραφίας του Χάρη Μπινώλη στο Ίδρυμα «Ιωσήφ και Εσθήρ Γκανή»


  

…Το στοιχείο που κάνει τις φωτογραφίες του Χάρη Μπινώλη να ξεχωρίζουν δεν είναι μόνο η ικανότητά του να αναδεικνύει τις όμορφες γωνιές των Ιωαννίνων, να παρουσιάζει με τρόπο προσωπικό τα πιο διάσημα τοπία τους ή να αποτυπώνει τους παλιούς δρόμους τους, όπως ήταν στο παρελθόν και όπως εξελίχθηκαν σήμερα. Η αισθητική της ματιάς του, η εκφραστικότητα των πλάνων του, η αγάπη του για τις εικόνες της πατρίδας του συνθέτουν φωτογραφίες που προκαλούν το θαυμασμό του θεατή, ακόμη κι όταν απεικονίζουν οικεία τοπία…

 

Ίδρυμα «Ιωσήφ και Εσθήρ Γκανή  (Σούτσου 26)

Διάρκεια έκθεσης: 30/03/2018 έως 30/04/2018

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή:9.00-14.00   

 

Βιογραφικό σημείωμα

               Χάρη Μπινώλη

                              --

Γεννήθηκε στα Γιάννινα, όπου ζει και εργάζεται.

Είναι υπάλληλος του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών.

Με την φωτογραφία ασχολείται για περισσότερα από 40 χρόνια.

Φωτογραφίες του έχουν διακριθεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς και έχουν δημοσιευθεί τόσο στον ηλεκτρονικό, όσο και στον έντυπο τύπο των Ιωαννίνων, αλλά και των Αθηνών.

Είναι μέλος της φωτογραφικής ομάδας «Φωτογραφιστές», ιδρυτικό μέλος της «Φωτόρασης».

Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στα Γιάννινα και σε πολλές πόλεις.

Η έκθεση «ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΛΙΟΙ» στο «Ίδρυμα Ιωσήφ και Εσθήρ Γκανή» είναι η δεύτερη ατομική του έκθεση.

   **************************************


 

«Δρόμοι παλιοί που αγάπησα» λένε οι στίχοι του Μανώλη Αναγνωστάκη για το ομώνυμο τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη. Και πράγματι η φωτογραφία είναι για τον Χάρη Μπινώλη ένας δρόμος παλιός, που τον ακολουθεί πολλά χρόνια τώρα, με αγάπη, συνέπεια και διακρίσεις. Με την ίδια συνέπεια και επιμονή περιδιαβαίνει τους δρόμους της πόλης του, των Ιωαννίνων, αποτυπώνοντας με το φωτογραφικό του φακό όψεις και στιγμές της, που διασώζει από το αμείλικτο πέρασμα του χρόνου.

Με συγκίνηση αντικρίζει ο θεατής στις φωτογραφίες του την παλιά μορφή της στοάς Λούλη, τον παραλίμνιο δρόμο, όταν πριν από αρκετά χρόνια πιο άτεχνος και απεριποίητος αγκάλιαζε την Παμβώτιδα. Όμως οι λήψεις του Μπινώλη δεν είναι νοσταλγικές ή απλώς τεκμηριωτικές. Απεικονίζουν την πόλη ως ζωντανό οργανισμό, που ανασαίνει, αλλάζει, εξελίσσεται. Στις φωτογραφίες του συλλαμβάνει τη νέα όψη των παλιών δρόμων που περιβάλλουν τον Μώλο, την Σούτσου, την Κουντουριώτου και την Αβέρωφ με τα ανακαινισμένα παραδοσιακά οικοδομήματά τους. Το νέο οικοδόμημα των Σφαγείων, νέα και παλιά ορόσημα μιας πόλης που διαρκώς μεταλλάσσεται μπροστά στα μάτια μας.

Ο Αναγνωστάκης αναφέρει «Την ασήμαντη παρουσία μου βρίσκω σε κάθε γωνιά», όμως για τον Μπινώλη οι άνθρωποι της πόλης, οι παρουσίες και οι ζωές τους, δεν είναι ασήμαντες. Αποτελούν την ψυχή της πόλης. Οι ψαράδες μέσα στις βάρκες τους σκίζουν τα γαλήνια νερά της λίμνης ανάμεσα στα καλάμια, λουσμένοι στο φως του ηλιοβασιλέματος, μορφές άρρηκτα συνδεδεμένες με την εικόνα της Παμβώτιδας. Περαστικοί μπροστά από τα χαρακτηριστικά οικοδομήματα της παλιάς πόλης, παιδιά που παίζουν στην κεντρική πλατεία, μορφές που εμψυχώνουν την ξεχωριστή αρχιτεκτονική και το πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον της. Το στοιχείο που κάνει τις φωτογραφίες του Χάρη Μπινώλη να ξεχωρίζουν δεν είναι μόνο η ικανότητά του να αναδεικνύει τις όμορφες γωνιές των Ιωαννίνων, να παρουσιάζει με τρόπο προσωπικό τα πιο διάσημα τοπία τους ή να αποτυπώνει τους παλιούς δρόμους τους, όπως ήταν στο παρελθόν και όπως εξελίχθηκαν σήμερα. Η αισθητική της ματιάς του, η εκφραστικότητα των πλάνων του, η αγάπη του για τις εικόνες της πατρίδας του συνθέτουν φωτογραφίες που προκαλούν το θαυμασμό του θεατή, ακόμη κι όταν απεικονίζουν οικεία τοπία. Γιατί σ’ αυτά κάθε Γιαννιώτης μπορεί να εντοπίσει ίχνη της δικής του παρουσίας, της δικής του ζωής σε κάθε γωνιά.

Οι στίχοι του Μανώλη Αναγνωστάκη μιλούν για τη νοσταλγία του ανθρώπου που περιφέρεται ξένος και ξεχασμένος στην ίδια του την πατρίδα. Αντίθετα τα Γιάννενα του Μπινώλη είναι φιλόξενα, σφύζουν από ζωή, αναδεικνύουν την ιστορία τους και οδεύουν ορμητικά προς το μέλλον.               

   

   αριθμός επισκεπτών
       --