Σύγχρονα θέματα
"παιδεία"


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

 

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Βαλτετσίου 42, Τ.Κ.: 106 81 Αθήνα  FAX : 210 / 33.01.408  e-mail:chafartg@otenet.gr

 

 Πληρ:.   Κ. Αντύπα                                                                                          Αθήνα 4/9/2013

 Tηλ. 210. 3300 016,                                                                                         Αριθμ. Πρωτ. 1550
εσωτ. 102, 108, 107                                                                                             Δ.Τ.  35
  

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Οχι στην έξωση της Τέχνης

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

Την Παρασκευή 6 Σεπτέμβρη, στις 6.00μ.μ. στο Ωδείο Αθηνών (Ριζάρη)

και πορεία στην Ακρόπολη

  Στο νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή, το  πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου  σηματοδοτεί  ένα ακόμα χτύπημα στις τέχνες και τον Πολιτισμό: Δεν υπάρχει τίποτε ούτε ως αναφορά. Μετά την κατάργηση των εικαστικών από την Α΄Λυκείου, έχει φύγει το μάθημα του σχεδίου (ελεύθερου και γραμμικού) από επιλογής. ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ, αφού ακόμα και αυτό το «επιλογής» με τίτλο  «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» θα είναι θεωρητικό.

Το Υπουργείο θα πρέπει να απαντήσει στο γεγονός ότι με την κατάργηση του μαθήματος του Ελεύθερου και του Γραμμικού Σχεδίου από τα Λύκεια ως μαθήματος επιλογής, μένουν μετέωροι  χιλάδες μαθητές που προορίζονται για σπουδές σε σχετικά με την τέχνη ΑΕΙ και ΤΕΙ.  Τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και είναι βασική προϋπόθεση πολλές  Ανώτατες Σχολές της χώρας.. Οι μαθητές που ενδιαφέρονται για μια σειρά σχολές που σχετίζονται με την Τέχνη  στέλνονται υποχρεωτικά στην ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ.

Η αναφορά του Υπουργείου Παιδείας στο Νομοσχέδιο για το  Λύκειο -μετά τη γενική  κατακραυγή- για την άσκηση των υποψηφίων για την εισαγωγή σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που απαιτείται και εξέταση σε «ειδικά μαθήματα» (όπως το Ελεύθερο μαι Γραμμικό Σχέδιο) ότι «δύνανται να λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης Δ.Ε. και σε ώρες εκτός πρωινής λειτουργίας σχολείων «Τμήματα ενίσχυσης» και ότι «Με απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ρυθμίζονται τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των «Τμημάτων ενίσχυσης» καθώς και κάθε αναγκαία ρύθμιση εφαρμογής ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, γιατί είναι πολύ γενική και τα παραπέμπει όλα σε Υπουργικές αποφάσεις που ενδέχεται να ορίζουν κάθε είδους περιστασιακό εμπόριο γνώσεων..

Χρόνο με το χρόνο στην Εκπαίδευση –πολύ πριν την Κρίση- συντελούνται αλλαγές ώστε η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να είναι ένας εξετασιοκεντρικός προθάλαμος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση . Προθάλαμος με βαθιά ταξικό χαρακτήρα αφού χρόνια τώρα η Τεχνική Εκπαίδευση στο Λύκειο, με την μια ή την άλλη μορφή απορροφά τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων σε μια εξειδίκευση πρόωρη για την ηλικία τους με στόχο με αυτή την ημικατάρτιση να βγαίνει στην «αγορά» ένα ευάλωτο, φθηνό και πνευματικά ακαλλιέργητο εργατικό δυναμικό. Η  Εκπαίδευση γίνεται μια ακριβοπληρωμένη Υπηρεσία, ορθώνονται ταξικοί φραγμοί για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

 Για το μεγάλο κεφάλαιο και τους υπηρέτες του, μέσα από τους μηχανισμούς της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και τις «κατευθύνσεις τους» η τέχνη, η αισθητική αγωγή και η καλλιτεχνική παιδεία, η σκέψη, η δημιουργικότητα, οι αναζητήσεις της νέας γενιάς, επιδιώκεται να υποταχθούν σε αντιλήψεις όπως:

·     η ανταγωνιστικότητα και το επιχειρηματικό πνεύμα

·     η ωφελιμιστική αντίληψη για τη γνώση σε βάρος της γενικής μόρφωσης

·     ο μεταφυσικός και υποκειμενικός τρόπος γέννησης και ύπαρξης της τέχνης όπου -με βάση αυτές τις αντιλήψεις- η αισθητική και η τέχνη δεν συνιστούν επιστημονικό αντικείμενο και δεν μπορούν να διδαχθούν.

·      Στην πολύ τρυφερή ηλικία  όπου είναι ανολοκλήρωτη η προσωπικότητα των παιδιών, τα προγράμματα του Υπ. Παιδείας. οδηγούν στην κατάργηση της όποιας σχέσης των μαθητών  με την τέχνη ως δημιουργική μαθησιακή διαδικασία. Θεωρίες ή χειροτεχνίες  αντί για την ίδια την καλλιτεχνική πράξη.

·      ΄Εχει επιστημονικά αποδειχθεί ότι οι Τέχνες, τα Εικαστικά, η Μουσική,  είναι απαραίτητες για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το τι θα ακολουθήσουν στη ζωή τους επαγγελματικά. Και βέβαια για τα παιδιά που προσανατολίζονται σε σχετικές με τις τέχνες σχολές θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρόσθετης εξειδιευμένης διδασκαλίας..

Η διδασκαλία των Εικαστικών έχει να κάνει συνολικά με την ολοκλήρωση της προσωπικότητας, με την καλλιέργεια βασικών στοιχείων απαραίτητων σε κάθε άνθρωπο:  την καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας, της σχέσης με το χώρο, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, την καλλιέργεια της έκφρασης, τη διαμόρφωση κριτηρίων.

Είναι φανερό ότι θα πρέπει να ακολουθεί όλη τη Μέση Εκπαίδευση ως μάθημα κορμού, γιατί είναι καθοριστική  ηλικία ως τα 18 για αυτή τη διαμόρφωση των νέων ανθρώπων. .

Το ΔΣ του ΕΕΤΕ καλεί μαζί με άλλους φορείς εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών:

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

ΣΤΟΝ ΚΟΡΜΟ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Κοινή εκδήλωση - πορεία στη Βουλή

Εικαστικοί - Εφαρμοσμένων Τεχνών - Μουσικοί - Θεατρολόγοι

 

Την Παρασκευή 6 Σεπτέμβρη, στις 6.00μ.μ.

Προσυγκέντρωση στο Ωδείο Αθηνών

(Ρηγίλλης & Β. Γεωργίου Β’17-19 Στάση μετρό «Ευαγγελισμός»)

 

   

 
    αριθμός επισκεπτών