Πολιτισμός

"εκθέσεις"

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΑΓΑΘΟΕΡΓΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΙΔΡΥΜΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΑΡΗ

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

Σας προσκαλούμε στα εγκαίνια της έκθεσης Γλυπτικής του
ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΟΥΛΙΑΡΑ
που θα γίνουν την Παρασκευή 8 Μαΐου και ώρα 8.30 μ.μ.
στον εκθεσιακό χώρο της Αίθουσας "Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος"
της Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής  Ακαδημίας.

 

Διάρκεια : 8 Μαΐου - 15 Ιουνίου

Ώρες Λειτουργίας : 11-1 μ.μ. και 7-10 μ.μ.

 

ΧΟΡΗΓΟΣ:

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

 

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ

και η γλυπτική στο δημόσιο χώρο

 


Γιώργος Χουλιαράς

Η γλυπτική, περισσότερο από κάθε άλλη μορφή Τέχνης, είναι συνδεμένη με την αρχιτεκτονική και το δημόσιο χώρο. Αυτή η αρχή, η οποία καθιερώθηκε μέσα στους αιώνες τον ανθρώπινου πολιτισμού, νομίζω ότι εξακολουθεί να ισχύει. Αυτήν ακριβώς την αντίληψη, την οποία θεωρώ ουσιαστική, έφερε ξανά στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ο Γιώργος Χουλιαράς όταν εκλέχτηκε δάσκαλος και ανέλαβε την διεύθυνση τον Γ. εργαστηρίου Γλυπτικής. Φυσικά η αντίληψη ενός καλλιτέχνη για τη λειτουργία της Τέχνης τον δεν αποτελεί αξιολογικό στοιχείο. Για μια όμως σχολή τέχνης το να υπάρχει αυτή η αντίληψη σήμερα, παράλληλα με τις διάφορες δεοντολογίες τον συρμού για το τι θεωρούμε τέχνη, οπου συχνά οι λέξεις χάνουνε το νόημά τους, νομίζω ότι αποτελεί ένα μέτρο και έναν αντίλογο.

Κοινοί τόποι: σήμερα η εικόνα, πολύ περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, έχει εισχωρήσει στην καθημερινότητα μας, διαλύοντας ακόμη και τα προσωπικά μας όνειρα, αλλοτριώνοντας τη σκέψη και τη ζωή μας, σαν «τρικοτέζες» υπάρχουμε, κάτω από τη γκιλοτίνα, απολαμβάνοντας το θέαμα, παθητικοί θεατές καταναλωτές εικόνων. Είναι λοιπόν πολύ εύκολο, σχεδόν αυτονόητο, κάποιοι να θεωρούν τις ρεκλάμες σαν τις μόνες μνημειακές-εικαστικές εικόνες της παγκοσμιοποιημένης μας εποχής. Σκέφτομαι ότι ίσως οι μόνες πραγματικά ενδιαφέρουσες ζωγραφισμένες εικόνες που γεννήθηκαν στις σύγχρονες μεγάλες πόλεις την τελευταία πεντηκονταετία, ήταν τα γκράφιτη, στο.ξεκίνημά τους ...

Από εκεί και μετά το πώς ένα σύγχρονο γλυπτό θα πάρει τη θέση του και θα συνομιλήσει με το σύγχρονο αστικό περιβάλλον είναι ζητούμενο και κάθε σοβαρός καλλιτέχνης οφείλει να δώσει. τη δική του απάντηση.

Τις απαντήσεις που έδωσε ο Γιώργος Χουλιαράς, δουλεύοντας μια ζωή γλυπτική για το δημόσιο χώρο και πετυχαίνοντας εξαιρετικές γλυπτικές διατυπώσεις, βλέπουμε μαζεμένες σ' αυτόν τον τόμο. Βλέπουμε ακόμη την πορεία ενός σπουδαίου καλλιτέχνη να αναπτύσσει και να εμβαθύνει τις δυνατότητες της γλυπτικής του έκφρασης, τις δυνατότητες που δίνουνε τα ίδια τα υλικά, αλλά και οι πολλαπλές σχέσεις που υφαίνουνε τον αστικό ιστό.

Ενα βιβλίο λοιπόν που καλύπτει ένα κενό σχετικά με τη σύγχρονη Ελληνική Γλυπτική στον αστικό δημόσιο χώρο, ιδιαίτερα σήμερα που αυτός ο χώρος υποβαθμίζεται καθημερινά.

 

Χρόνης Μπότσογλου

ζωγράφος

Βιογραφικά στοιχεία του Καλλιτέχνη►

η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ της ΈΚΘΕΣΗΣ



"Αρχάγγελος", από την έκθεση στον πεζόδρομο της Ακροπόλεως, 2003






Μεγάλη Οριζόντια σύνθεση από την έκθεση στον πεζόδρομο της Ακροπόλεως, 2003




αριθμός επισκεπτών
    --