ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΝΕΟΛΑΙΑΣ και ΑΘΛΗΣΗΣ
ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ
ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ 55, 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
ΤΗΛ. 26510 83940
FAX 26510 75784
www.pkdi.gr
E-mail:
pkdi1@otenet.gr
Ιωάννινα,15/12/2012
Μία
βραδιά με την οικογένεια Σταύρου
Μια βραδιά με την
οικογένεια Σταύρου να ερμηνεύει γνωστά και αγαπημένα έργα
Ελλήνων συνθετών διοργανώνει τη Δευτέρα
17 Δεκεμβρίου, στις 9 μ.μ., στον
Πολιτιστικό Πολυχώρο, στα Παλιά Σφαγεία, το Πνευματικό
Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών.
Συμμετέχουν:
Γιάννης Σταύρου: κιθάρα –
τραγούδι.
Ανθή Σταύρου: πλήκτρα –
τραγούδι.
Αλέξανδρος Σταύρου: μπάσο.
Νατάσσα Σταύρου: πιάνο.
Δημήτρης Σταύρου:
μπουζούκι.
Η ΣΧΟΛΗ ΧΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΕΠΑΠ
Τριάντα χρόνια λειτουργίας κλείνει η ΕΛΕΠΑΠ και η
Σχολή Κλασικού και Σύγχρονου Χορού, στο πλαίσιο των
Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων, που διοργανώνει το Πνευματικό
Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, εμφανίζεται την Κυριακή 16
Δεκεμβρίου, στις 11.30 το πρωί, στους χώρους της ΕΛΕΠΑΠ
Ιωαννίνων.
Κυριακές στο πανί
Άλφρεντ Χίτσκοκ,
Ο Δεσμώτης του Ιλίγγου
Την ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ,
Ο Δεσμώτης
του Ιλίγγου (Vertigo,
ΗΠΑ, 1958, 128 λεπτά) προβάλλουν οι Κυριακές στο πανί
την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου και ώρα 8.30 μ.μ.. στον
Πολιτιστικό Πολυχώρο, στα Παλιά Σφαγεία. Η είσοδος για το
κοινό είναι ελεύθερη.
Ο Παναγιώτης Κράββαρης, υπεύθυνος για την
επιλογή των ταινιών αναφέρει:
«Ο αστυνομικός ντετέκτιβ Scottie Ferguson
συνταξιοδοτείται, αφού μετά από μια επικίνδυνη καταδίωξη
ενός κακοποιού στις ταράτσες του Σαν Φρανσίσκο εμφανίζει
συμπτώματα υψοφοβίας, που τον εμποδίζουν να συνεχίσει να
δουλεύει. Ένας παλιός συμφοιτητής και νυν ναυπηγός του ζητά
σαν χάρη να παρακολουθήσει τη γυναίκα του, Madeleine, η
οποία δείχνει να είναι στα πρόθυρα της τρέλας: έχει
ταυτιστεί με την από καιρό νεκρή πρόγονό της, Carlotta
Valdes, η οποία αυτοκτόνησε όταν ήταν νέα, και περιφέρεται
για ώρες σαν υπνωτισμένη στα μέρη που η Carlotta ζούσε σαν
να έχει κυριευτεί από το φάντασμά της. Ο Scottie σταδιακά
την ερωτεύεται, η απόκοσμη φιγούρα της Madeleine του γίνεται
εμμονή, αλλά η τρέλα της την οδηγεί στην αυτοκτονία. Μετά
από καιρό, θα ξαναβρεί τη σωσία της μέσα από μια αλλόκοτη
σύμπτωση, θα προσπαθήσει να την προσεγγίσει και να κάνει
σχέση μαζί της συναντώντας την επίσης αλλόκοτη αποδοχή της.
Σύμφωνα με τον Σκορτσέζε, μια τελείως προσωπική
ταινία, η οποία βγήκε μέσα από το σύστημα των μεγάλων
στούντιο, αλλά και η πιο «ψυχαναλυτική» ταινία του Χίτσκοκ,
στην οποία για πρώτη φορά αντιμετωπίζει τις μόνιμες
θεματικές του με ειλικρίνεια: η γυναίκα ως αντικείμενο
επιθυμίας και ο μέσος άνθρωπος, που πάντα φέρει μια ψυχική ή
σωματική αδυναμία, μέσα από περίεργες συμπτώσεις αντιμέτωπος
με μεγάλα διλήμματα. Η γυναίκα ήταν πάντα ένα φετίχ στον
Χίτσκοκ, ένα παγερό σύμβολο ερωτισμού αναμεμειγμένου με τον
θανάσιμο κίνδυνο. Ο James Stewart που ερμηνεύει τον Scottie,
ο άνθρωπος με τον οποίο όλοι οι άνθρωποι του κόσμου μπορούν
να ταυτιστούν, όπως έλεγε ο Hitch, έρχεται αντιμέτωπος με
αυτό το ανοίκεια ποθητό αντικείμενο, την Madeleine, την πύλη
σε έναν άλλο κόσμο, τόσο εύθραυστη όσο και σκοτεινή, όπου
μόνο η φοβία του για τα ύψη θα τον εμποδίσει να την σώσει
και να την κάνει δικιά του. Ο ίλιγγος της υψοφοβίας
αντικαθίσταται από τον ίλιγγο της «πτώσης» στον εμμονικό
έρωτα, ο οποίος είναι αυτός που θα οδηγήσει τον Scottie να
προσπαθήσει να πλάσει τη σωσία της Madeleine που θα γνωρίσει
σ’ εκείνη τη γυναίκα που έχασε, αδιαφορώντας για την
πραγματική προσωπικότητα της γυναίκας που έχει απέναντί του.
Για ακόμα μια φορά η τύχη θα παίξει ένα οδυνηρό παιχνίδι,
φανερώνοντας την πικρή ματαιότητα των φαντασιακών επιθυμιών
μας.
Εμπορική αποτυχία με ψυχρή αντιμετώπιση από τους
αμερικανούς κριτικούς, το Vertigo, όπως σχεδόν και όλο το
έργο του Χίτσκοκ, αναγνωρίστηκε ετεροχρονισμένα ως
πρωτοποριακό. Μεθοδικός σκηνοθέτης, καινοτόμος της
δραματουργίας, με τη χρήση του suspence (το κοινό σαν Θεός
γνωρίζει τα πάντα που οι ήρωες αγνοούν) και άλλων σεναριακών
ευρημάτων, αλλά και τεχνικά εφευρετικός (πρώτη χρήση κίνησης
που προσομοιάζει στο steadycam μεταξύ άλλων), ο Χίτσκοκ
είναι ένας ξεχωριστός δημιουργός στην ιστορία του σινεμά».
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.