Πολιτισμός

μουσική


Μίκης Θεοδωράκης διευθύνει...

Ο Γιώργος Πέτρου

διευθύνει Μίκη Θεοδωράκη

Μέγαρο Μουσικής Συναυλία 18-03-2025

    


   

Η Καμεράτα και ο κορυφαίος Έλληνας μαέστρος ερμηνεύουν τα συμφωνικά έργα:

Η αποκάλυψη (Ωδή στον Μπετόβεν) και

Ραψωδία για βαρύτονο και ορχήστρα εγχόρδων

    

  • Τάσος Αποστόλου | βαθύφωνος
  • Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης | αφηγητής
  • Χορωδία της ΕΡΤ | Μουσική διδασκαλία | Μιχάλης Παπαπέτρου
  • Χορωδία Δήμου Αθηναίων | Μουσική διδασκαλία | Σταύρος Μπερής
  • Τρίτη 18 Μαρτίου | 20:30 | Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

 

Με την ευκαιρία του εορτασμού 100 χρόνων από τη γέννηση του μεγάλου Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, η Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και ο Γιώργος Πέτρου παρουσιάζουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Τρίτη 18 Μαρτίου στις 8:30 μ.μ., την ιστορική συναυλία

«Μίκης Θεοδωράκης: Η αρχή και το τέλος».

Αυτή τη φορά, το αγαπημένο αθηναϊκό σύνολο και ο σπουδαίος Έλληνας αρχιμουσικός με το έντονο ερμηνευτικό στίγμα, ο οποίος διαπρέπει στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών και σε εμβληματικά λυρικά θέατρα της Ευρώπης, στρέφουν το ενδιαφέρον τους στο πρώτο και στο τελευταίο συμφωνικό έργο του μεγάλου δημιουργού:

στην Αποκάλυψη (Ωδή στον Μπετόβεν) 

για αφηγητή, χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων (1945) σε κείμενο του συνθέτη, και στο κύκνειο άσμα του, τη Ραψωδία για βαρύτονο και ορχήστρα εγχόρδων (2009) σε ποίηση Διονύση Καρατζά. Τα μέρη για βαρύτονο στη Ραψωδία ερμηνεύει ο Τάσος Αποστόλου. Αφηγητής στο έργο Αποκάλυψη, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. Λαμβάνουν μέρος οι Χορωδίες της ΕΡΤ και του Δήμου Αθηναίων.

Ο Μίκης Θεοδωράκης θεωρούσε τον εαυτό του κατ’ εξοχήν συμφωνιστή…
… και το συμφωνικό του έργο ως τη σημαντικότερη παρακαταθήκη της μουσικής του προσφοράς.
Η πρώτη παγκόσμια εκτέλεση της Αποκάλυψης (Ωδής στον Μπετόβεν) πραγματοποιήθηκε από τον Γιώργο Πέτρου και την Καμεράτα το 2018 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία του συνθέτη, ο οποίος είχε δηλώσει ότι εκείνη η παρουσίαση ήταν «το μεγαλύτερο δώρο που θα μπορούσε να του κάνει κανείς», καθώς το συγκεκριμένο έργο ήταν το μοναδικό που δεν είχε ακούσει ποτέ ο συνθέτης ερμηνευμένο ζωντανά.

Μετά την πρώτη εκτέλεση της Αποκάλυψης, το 2018, ο συνθέτης έκανε κάποιες αλλαγές στο κείμενο του 1945, οι οποίες θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στη συναυλία της 18ης Μαρτίου.

Περισσότερα εδώ

   


    
    
     

    

      αριθμός επισκεπτών