Έκθεση ζωγραφικής και γλυπτικής “IndepArt2016”
Εγκαίνια: Παρασκευή 18 Νοεμβρίου στις 19:00
Διάρκεια Έκθεσης: 19 - 27 Νοεμβρίου 2016
Η
Image
Gallery
σε συνεργασία με την τεχνοκριτικό και ιστορικό τέχνης Έμμυ Βαρουξάκη
παρουσιάζουν την έκθεση «IndepArt2016».
Εδώ και επτά χρόνια Έλληνες καλλιτέχνες εκθέτουν ζωγραφικά και γλυπτικά
έργα στο παρισινό Σαλόνι των
Ανεξαρτήτων που στεγάζεται στο
Grand
Palais
στα Ηλύσια Πεδία. Είναι ένα από τα τέσσερα ιστορικά Σαλόν που αποτελούν
το μεγαλύτερο Σαλόνι Τέχνης της Ευρώπης το
Art
En
Capital (Artistes
Francais,
COMPARAISONS,
Aquarelles
et
Dessins,
Salon
des
INDEPENDANTS).
Τα Σαλόνια γεννήθηκαν με εντολή του Λουδοβίκου ΙΔ΄ που ήθελε να
καθιερώσει την τέχνη της Ακαδημίας και παραχώρησε τα Σαλόνια του Λούβρου
για το σκοπό αυτό και ιδιαίτερα το λεγόμενο Σαλόν Καρρέ (Salon
Carre).
Από εκεί και η ονομασία που έμεινε για πάντα.
Το Σαλόνι των Ανεξαρτήτων γεννήθηκε το 1887 μετά από επανειλημμένες
αρνήσεις να εκτεθούν πρωτοπόροι και επαναστατικοί ως προς το στιλ
καλλιτέχνες στο επίσημο ακαδημαϊκό Σαλόν των Γάλλων καλλιτεχνών. Οι
ιμπρεσσιονιστές, οι φωβ, οι μεταϊμπρεσιονιστές και οι κυβιστές, πλην του
Πικάσο που δεν εξέθετε ποτέ σε Σαλόν, δημιούργησαν πρώτα και εκθέταν για
πολλά χρόνια, μέχρι τον Ά Παγκόσμιο Πόλεμο, στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων.
Όλος ο μοντερνισμός της Ευρώπης βρήκε έδρα και καταφύγιο στους χώρους
του που ήταν πάντα σε επίλεκτα κτίρια του Παρισιού. Εκεί πήγαιναν οι
πληροφορημένοι συλλέκτες και οι μεγάλοι έμποροι Τέχνης για να βρουν και
να αποκτήσουν τα έργα των μεγάλων ταλέντων των νεότερων χρόνων. Όλα τα
κινήματα της μοντέρνας τέχνης είχαν ως πόντιουμ το Σαλόνι των
Ανεξαρτήτων.
Από το 2006 η έκθεση γίνεται στο
Grand
Palais.
Οι διοργανωτές ανέθεσαν στην τεχνοκριτικό και ιστορικό τέχνης
Έμμυ Βαρουξάκη, που το
παρακολουθούσε και συζητούσε όλα αυτά τα χρόνια μαζί τους, μιλώντας τους
για τα επιτεύγματα της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, να φέρει γκρουπ
Ελλήνων καλλιτεχνών κατά την κρίση και επιλογή της. Έτσι άρχισε η
εκπροσώπηση των Ελλήνων που άντεξε, παρά τους καιρούς, ως σήμερα.
Περίπου 80 καλλιτέχνες έχουν εκθέσει εδώ.
Ως εκδήλωση τιμής για την επιμονή και πίστη τους, η
Έμμυ Βαρουξάκη οργανώνει στην
Image
Gallery,
που στεγάζεται σε ένα από τα ωραιότερα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας πλάι
στο σπίτι που μεγάλωσε ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο, μέλος και ο ίδιος των
Ανεξαρτήτων, την παρούσα έκθεση, ελπίζοντας ότι θα είναι μια αρχή για
ετήσιες παρουσιάσεις του σύγχρονου πνεύματος και τέχνης της ελληνικής
εικαστικής παραγωγής.
Στην έκθεση συμμετέχουν οι εικαστικοί:
Αβαγιανού Ρένα // Ανδρεόπουλος Βαγγέλης // Αποστόλου Μάγδα //
Αποστόλου Μαρία // Αργυρακοπούλου
Μαρία // Βαρουξάκη – Σαμέλη Ελένη // Βασιλείου Τίτη // Βαφειά Έμιλυ //
Γιαννίκου Μαρία // Γκινάκη Αναστασία // Δεβετζής Ανδρέας //
Δημητρακοπούλου Τάνια //
Διβάρη Εύα
// Δρογώση Τάνια // Εσκιάδης Γιώργος // Ευσταθίου Χρήστος // Καπελιάρη
Ράνια // Καράμπελας Σπύρος // Κοκκίνη Γεωργία // Κορδαλή Μίνα //
Κτιστοπούλου Μαρία // Λύτρας Σπύρος //
Μαναβή Πένη // Ματζάκος Πέτρος // Μανωλοπούλου Μαρικίτα // Μέρλιν
Βασιλάτου Λίζα // Μιχαηλίδου Νίκη // Μουριάδου Μαρία // Μπελντέκος
Παναγιώτης // Μπόμπορη Αγγελική //
Οθωναίου Φωτεινή //
Παπαλεξανδρή Άσπα // Πρωτοψάλτη Θάλεια // Ράπτη Νάντια // Σωρούλα
Κατερίνα // Τρώντσιου Μαριάννα // Τσαγκαράκης Μανώλης // Φωτοπούλου
Μαρίλια // Χρυσανθόπουλος Αριστείδης //
Κονταρίνη
Νεφέλη, Κώττης Γιάννης και Ρήνας Βαγγέλης
Η Τεχνοκριτικός και Ιστορικός Τέχνης κα
Έμμυ Βαρουξάκη σημειώνει:
«Τα τελευταία 7 χρόνια ως επιμελήτρια του ελληνικού περιπτέρου στο
Σαλόνι των Ανεξαρτήτων στο Γκραν Παλαί στο Παρίσι, είχα την ευκαιρία να
γνωρίσω ένα ευρύ φάσμα της νεοελληνικής σύγχρονης τέχνης και να
εμπλουτίσω τις γνώσεις μου γύρω από τη δημιουργικότητα των Ελλήνων
καλλιτεχνών.
Η μακρά παράδοση της σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης που εκτείνεται σε αιώνες
συνέχειας, χάρη στην από κοντά ενασχόλησή μου με έργα αδιαμφισβήτητης
ποιότητας και δημιουργικότητας, με βοήθησε να αξιολογήσω τη σύγχρονη
εικαστική παραγωγή του τόπου μας και τη θέση του στο σύγχρονο ευρωπαϊκό
στερέωμα.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο κατέληξα στο συμπέρασμα ότι οι Έλληνες
καλλιτέχνες δεν υπολείπονται σε τίποτα από τους ξένους συναδέλφους τους
ως προς την τεχνική, την ευαισθησία, τις γνώσεις και την κοινωνική
κριτική. Απλώς δίνουν έμφαση στη φύση, στον περιβάλλοντα χώρο και στην
ανθρώπινη μορφή, επιλέγοντας σε μεγάλες γραμμές την απεικόνιση του
ορατού κόσμου.
Τα τελευταία χρόνια όλες οι πολιτισμένες χώρες έδωσαν πολύ βάρος στην
καλλιτεχνική δημιουργία και την ενίσχυσή της με την ίδρυση μουσείων,
πινακοθηκών, πάρκων γλυπτικής και Σαλονιών όπως το προκείμενο της
Γαλλίας, με σκοπό να δημιουργήσουν εργαλεία ανάδειξης της πολιτιστικής
βιομηχανίας.
Η σύγχρονη Τέχνη έγινε οικονομικός και πολιτισμικός παράγοντας για τις
προηγμένες και τις υπό ανάπτυξη κοινωνίες. Επέτρεψε τις ανταλλαγές
μεταξύ λαών και κρατών, την αφύπνιση πνευματικών και αισθητικών
ευαισθησιών, τη σύγκριση πολιτισμών και την ανοχή διαφορετικών συνηθειών
και παραδόσεων.
Η Ελλάδα έχει, σχετικά με το μέγεθός της ως χώρα, μια πρωτοφανή
καλλιτεχνική παραγωγή και ένα μεγάλο αριθμό εικαστικών που ζητά χώρο
έκθεσης και ανάδειξης. Γι’ αυτόν το σκοπό η μετάβαση κάθε χρόνο τόσο στο
Παρισινό Σαλόνι όσο και σε άλλα Σαλόνια σε εκθεσιακούς επίλεκτους χώρους
σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία, που ακολουθούν μετά την εμφάνιση στο Γκραν
Παλαί από οργανωτές και επιμελητές παρόντες στο μεγάλο αυτό ετήσιο
γεγονός, είναι χρήσιμη και αποδοτική ανοίγει δε, ευκαιρίες στους
καλλιτέχνες να διακινήσουν το έργο τους σε ορίζοντες πολύ ευρύτερους από
κάθε εμφάνιση στα τοπικά όρια. Γι’ αυτό κι επιβάλλεται η διατήρηση της
ελληνικής παρουσίας στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων που με την ιστορία του
ευνοεί και δέχεται φιλόξενα εικαστικούς πρωτοεμφανιζόμενους, νέους
απόφοιτους ώριμους ερασιτέχνες, αυτοδίδακτους ή ανεξάρτητους από γκαλερί
αλλά ταλαντούχους καλλιτέχνες. Όλες οι εποχές όπως και η δική μας έχουν
μια μερίδα πνευματικού δυναμικού που θέλει να διατηρεί μια αυτονομία,
ελευθερία επιλογής και ευκαιρία ανάδειξης έξω από τα πεπατημένα πλαίσια.
Η έκθεση αυτή που φιλοξενείται στο νεοκλασικό κτίριο της οδού Αμαλίας 36
είναι η πρώτη στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων που λειτουργεί στα
πρότυπα του Γαλλικού Σαλόν
των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ. Ελπίζω ότι θα επαναληφθεί με περισσότερα μέσα και με τη
στήριξη των καλλιτεχνών μας και όλων των φιλότεχνων.»
Η έκθεση φέρει την αιγίδα της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα (Ambassade
de
France
en
Grèce).
Επιμέλεια έκθεσης: Έμμυ Βαρουξάκη
Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Εγκαίνια: Παρασκευή 18 Νοεμβρίου
2016, ώρα 19:00
Διάρκεια έκθεσης: 19 Νοεμβρίου
έως 27 Νοεμβρίου 2016
Διεύθυνση: The Image Gallery,
Λεωφόρος Αμαλίας 36, Σύνταγμα
Ωράριο:
Δευτέρα - Παρασκευή 11:00 -
20:00, Σάββατο 11:00 - 17:00, Κυριακή
12:00 - 16:00
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Πληροφορίες:
http://gallerytheimage.com,
The
Image
Gallery
τηλ. 210-3230534
ΕΥΑ ΔΙΒΑΡΗ «ΜΕΤΑ ΤΗ ΒΡΟΧΗ»
"Μετά τη
βροχή" After the rain" ( 80x120 oil on
canvas)
Της Εύας Διβάρη
Έχει ιστορία αυτό το θέμα.
Έφτασα αργά στο Βόλο, κι άφησα για το πρωί την
επίσκεψη μου στο λιμάνι στην επισκευαστική Ζώνη.
Παλιές αποθήκες, παλιά Τελωνεία, βαπόρια σε
επισκευή, γερανοί κι όλ’ αυτά που τόσο με συναρπάζουν εικαστικά.
Το πρωί που ξύπνησα, έβρεχε, και δεν έβλεπα
τίποτα. Απογοητεύτηκα στην αρχή κι όσο περνούσε η μέρα χειροτέρευε.
Προχώρησα δύσκολα στους ντόκους ανάμεσα σε γερανούς, παλιοσίδερα,
κασόνια κι ότι βάζει ο νους, μέσα στα νερά, τυφλωμένη από τη βροχή.
Κάθε που πέρναγε η μπόρα, στις λίμνες και στις
λιμνούλες που είχε σχηματίσει η βροχή, άλλο ένα βαπόρι έβλεπες δίπλα στο
δεμένο για επισκευή, να χώνετε βαθειά στα ρηχά τους νερά, και να μπαίνει
ανάποδα στη γη…..μαγεία!
Κι όταν ξανάρχιζε να ψιχαλίζει, ράπιζε το βαπόρι
μέχρι να το διαλύσει, και πάλι απ’ την αρχή…
Έτσι κάπως ξεκίνησαν οι
“αντανακλάσεις” μου ή έστω
ήταν η αφορμή….
Σιγά - σιγά , η βροχή κόπασε και πήρα να γυρίζω
ευχαριστημένη και γεμάτη.
Ο κόσμος δειλά - δειλά άρχισε να βγαίνει στην
παραλία με τις καφετέριες
και τα ουζερί.
Πρόσεξα δυο κυρίες βγαίνοντας από το Ναυπηγείο.
Κρατιόντουσαν αγκαζέ και συζητούσαν.
Τα μεγάλα πεζοδρόμια γεμάτα τόπους – τόπους με
τα νερά της βροχής
αντανακλούσαν τις φιγούρες τους…
Τις ακολούθησα.
Μια άλλη περιπέτεια είχε αρχίσει για μένα,
γεμάτη ιστορίες και εικόνες Ζωής. Σταμάτησαν στο παγκάκι. Έμεινα δυο
ώρες μαζί τους, αθέατη να τις παρατηρώ,
κι έμαθα κι έζησα άλλες δυο Ζωές εκτός από τη
δική μου, εκείνη τη μέρα που έμοιαζε ξεκινώντας απογοητευτική,
κι έγινε μια από τις μέρες που δεν θα ξεχάσω
ποτέ!
5-11-2016