Πολιτισμός

"μουσική"

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΘΕΜΕΛΗ΄Σ

Σημείωμα επαγγελματικής βιογραφίας

     


Κωνσταντίνος Θεμελής

Ἠθοποιός/χορευτής/τραγουδιστής/ἀφηγητής – ἀξεχώριστα, ὃπως νοεῖται ὁ ἑρμηνευτής στό Θέατρο τῆς Ἀνατολῆς, ἐκπαιδευτής καί σκηνοθέτης τοῦ Θεάτρου, συγγραφέας, μεταφραστής, δημοσιογράφος καί ἐπιμελητής ἐκδόσεων – ὁ Κωνσταντῖνος Θεμελῆς εἶναι ἓνας δεκαθλητής τῶν Παραστατικών Τεχνών καί τῆς Γραφής.

  Ἐργάζεται στήν Ἐλλάδα καί τό ἐξωτερικό – Δανία, Ἱσπανία κ.ἀ.

  Ἡ μητέρα του Μαρία Μπιδέρη ἦταν ἀπό τό Βρυσοχώρι τοῦ Ζαγορίου τῶν Ἰωαννίνων, ὁ πατέρας του ἀπό τό Φλαμπουράρι τοῦ Ζαγορίου, ὁ ἲδιος γεννήθηκε καί πέρασε τά παιδικά του χρόνια στό Φλαμπουράρι καί εἶναι  Ἀρμάνος (Βλάχος).

  Ἀπεφοίτησε ἀπό τή Ζωσιμαία Σχολή τῶν Ιωαννίνων καί στή συνέχεια σπούδασε Φυσική στή Φυσικομαθηματική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ἠθοποιΐα στήν Ἐπιθεώρηση Δραματικής Τέχνης τῆς Ρούλας Πατεράκη, κλασσικό μπαλέτο μέ τόν Γιάννη Μέτση καί χορευτική τεχνική Jazz μέ τή Λιλή Μπερδέ.

  Μελέτησε ἰδιαίτερα τήν ἐκπαίδευση τοῦ ἠθοποιού ὃπως αὐτή ἀναπτύχθηκε στό Θέατρο-Ἐργαστήριο τοῦ Γιέζυ Γκροτόφσκι (Πολωνία) καί στό Θέατρο Ὂντιν τοῦ Ἐουτζένιο Μπάρμπα (Δανία), καθώς καί τίς διαπολιτισμικές άρχές τῆς τεχνικής τοῦ ἠθοποιοῦ/χορευτῆ ὃπως τίς ἀπεκάλυψε ἡ ἒρευνα πού διεξάγεται στή Διεθνή Σχολή Θεατρικής Ανθρωπολογίας (International School of Theatre Anthropology, ISTA, Δανία).

 

     Ἐνδεικτικό ἒργο ἀπό τήν ἐπαγγελματική δράση του    

    

    Θέατρο Στάλκερ

Ὑπό τήν ἐπωνυμία αὐτή ἀνέπτυξε, κυρίως, τήν ἐκπαιδευτική του δραστηριότητα στόν τομέα τῆς ἐκπαίδευσης τοῦ ἠθοποιού:

Μέθοδος τῶν Σωματικῶν Δράσεων τοῦ Στανισλάβσκι καί ἡ ἀνάπτυξή τους ἀπό τόν Γκροτόφσκι, ἦταν ἡ μία διαδικασία  τήν ὁποία προσπάθησε νά μεταβιβάσει και ἡ Προεκφραστικότητα, ἒτσι ὃπως τήν καθόρισε ἡ Θεατρική Ἀνθρωπολογία, ἡ ἂλλη.

 

Βιβλία του

* Θόδωρος Ἀγγελόπουλος. Τό Παρελθόν ὡς Ιστορία, τό Μέλλον ὡς Φόρμα, ἐκδόσεις «Ὓψιλον/βιβλία».

        

        ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ (σειρά βιβλίων στίς ἐκδόσεις «Ἲνδικτος»)

* Ὁ λόγος τοῦ Ἀρχιμάστορα. Μιά συνομιλία μέ τόν Ἃρη Κωνσταντινίδη.

* Πορτραῖτο ἑνός Πρίγκηπα. Δύο συνομιλίες μέ τόν Γιῶργο Χειμωνᾶ.

* Ἡ Θεία βλακεία. Ἡ τελευταία συνέντευξη τοῦ Νίκου Καρούζου.

* Ἐνεστώς Διαρκείας. Συνάντηση μέ τόν Γιέζυ Γκροτόφσκι.

* Ἡ ἀπουσία ἑνός αθώου. Μιά συνομιλία μέ τόν Ρύσαρντ Τσίσλακ.

* Ἡ ἀνάποδη τῶν ἀνθρώπων. Ἡ μανία τοῦ Κωστῆ Παπαγιώργη.

* Μέ κέντημα δικό του. Μιά μπάντα τοῦ Πετρο-Λούκα Χαλκιᾶ.

 

 

  Δίσκοι του

* Μέ κέντημα δικό του. Δίσκος πού συνοδεύει τό ὁμότιτλο βιβλίο του, στό ὁποῖο ὁ Κωνσταντῖνος Θεμελῆς ἑρμηνεύει δημώδη τραγούδια τῆς Ἠπείρου.

* Τό ἠμερολόγιο ἑνός Ἀποπλανητῆ. Δίσκος πού καταγράφει τήν ὁμότιτλη παράσταση/ἀφήγηση ἡ ὁποία βασίζεται στό κείμενο τοῦ Δανοῦ φιλοσόφου Σαῖρεν Κίρκεγκωρ. (Παραγωγή τοῦ Ἰνστιτούτου τῆς Δανίας στήν Ἀθήνα)

 

    Μεταφράσεις του

Τόμας Ρίτσαρντς, Γιά τή δουλειά μέ τόν Γκροτόφσκι ἐπάνω στίς Σωματικές Δράσεις (ἐκδόσεις «Δωδώνη»).

Ἐουτζένιο Μπάρμπα, Θέατρο. Μοναξιά, δεξιοτεχνία, έξέγερση (ἐκδόσεις «Κοάν»).

Ἐουτζένιο Μπάρμπα, Τό χάρτινο κανό. Ἓνας ὁδηγός πρός τή Θεατρική Ἀνθρωπολογία (ἐκδόσεις «Δωδώνη»).

 

     Σχεδιασμός καί ἐπιμέλεια ἐκδόσεων (α), ἐπιμέλεια κειμένων (β) (ἀνάμεσα σέ ἂλλες)

(α)

Εἰρηναῖος. Ἓνα πολυφωνικό πορτραῖτο γιά τόν πρώην μητροπολίτη τῶν ἐπαρχιών Κισσάμου καί Σελίνου Χανίων.

Ἐουτζένιο Μπάρμπα, Τό χάρτινο κανό. Ἓνας ὁδηγός πρός τή Θεατρική Ἂνθρωπολογία, (ἐκδόσεις «Δωδώνη»).

 

(β) Ἡ Βιογραφία τῆς Καταγωγῆς τῶν Εἰδῶν τοῦ Καρόλου Δαρβίνου, στή σειρά ‘Τά βιβλία πού ἂλλαξαν τόν Κόσμο’, τῶν ἐκδόσεων «Ἑλληνικά Γράμματα».

 

Δημοσιογραφία

Συνεντευξιαστής καί κειμενογράφος.

Ὑπῆρξε βασικό στέλεχος τοῦ περιοδικοῦ Περιοδικό καί στή συνέχεια συνεργάστηκε μέ τά περιοδικά Ἦχος, Γεύση, Μελωδία, ἐνῶ κείμενα καί συνεντεύξεις του ἒχουν δημοσιευτεί στίς ἐφημερίδες Τό Βῆμα τῆς Κυριακῆς, Ἐλευθεροτυπία καί Ἡ Καθημερινή τῆς Κυριακῆς καί στήν ἐφημερίδα τοῦ Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης τῆς Νέας Υόρκης.

 

 

Πρόσφατες παραστάσεις σέ δική του δραματουργία/σκηνοθεσία

Στήν τρέχουσα περίοδο περιοδεύει μέ τέσσερεις μουσικο-θεατρικές παραστάσεις, στίς ὁποίες συμμετέχουν περισσότεροι ἀπό δέκα ἒξοχοι μουσικοί. Οἱ δύο πρώτες ἐντάσσονται σέ μιά ἐκτενῆ καλλιτεχνική ἒρευνα ἐπάνω στήν ἀνθρώπινη Ἐμπάθεια (Συμπάθεια και Ἀντιπάθεια) καί τήν Ἀπάθεια τοῦ «Θεοῦ», τοῦ Χρήματος καί τοῦ σκηνοθέτη.     

 

*  Δεινός εἶναι ὁ πειρασμός τῆς Καλοσύνης (γιά τή ζωή, τό ἒργο καί τόν ἂνθρωπο Μπέρτολτ Μπρέχτ, βασισμένη σ’ ἓνα δοκίμιο τῆς πολιτικῆς φιλοσόφου Χάννα Ἂρεντ).

 

* Δημώδη ἠχοχρώματα άπό τό οὐράνιο τόξο τῆς ἐρωτικής ἐμπάθειας (γιά τά συναισθήματα πού προκαλεῖ τό  ἐρωτικό πάθος).

 

* Ἐρωτόκριτος Παράσταση ἐντεταγμένη στό εὐρύτερο σχέδιο Δεκαπεντασύλλαβος – Οι ραψωδοί των Ελλήνων, τό ὁποῖο, μέ τή σειρά του ἀποτελεῖ ἓνα νῆμα τοῦ ἱστοῦ παραστάσεων/ἀφηγήσεων μέ γενικόν τίτλο Νυχτερινοί Ἀφηγητές, σπουδές στόν ἠθοποιό ὠς ἀφηγτῆ. 

 

* Ἠ Νοσταλγία δέν εἶναι πιά αὐτή πού ἦταν (γιά τήν ἀρρώστια πού προσβάλλει ὃσους ἀναγκάζονται νά ζήσουν μακριά ἀπό τήν πατρίδα τους πολύν καιρό).

 

Ἐπίσης:

  Συμμετέχει, πολλαπλῶς, στήν παράσταση τοῦ σολίστα Μάνου Ἀβαράκη Εἰκόνες μουσικῆς σέ ἠχοχρωμάτων τόπους, ἡ ὁποία ἐπίσης περιοδεύει, στήν ὁποία ὁ σολίστας παρουσιάζει, γιά πρώτη φορά, συνθετική δουλειά του.

  Ἐργάζεται ἐπάνω σέ μιά συλλογή κειμένων του μέ τίτλο Μά… κάνεις κακό στήν εἰκόνα σου ! καί ὑπότιτλο Τό μικρό, βρώμικο μυστικό τους.

  Διευθύνει ἓνα κύκλο ἐργαστηρίων θεατρικῆς ἐκπαίδευσης μέ τίτλο Φυλαχτά γιά ἠθοποιούς ἢ δέν ὓπάρχουν ἀργίες κ.λπ.

   

φωτογραφίες του Κωνσταντίνου Θεμελή

   αριθμός επισκεπτών
       --